Pytanie o styl jazdy - kiedy zmieniać biegi?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    Korek 2 kilometrowy, który się zaczyna przede mną 200 metrów, jadę 50-60km/h

    Komentarz

    • xtremesystems
      RS
      • 2010
      • 2254
      • Hyundai

      co do zmiany biegow to ja natash powiem ci tak

      ja jezdze na momecie (tzn na max momecie)
      u mnie skrzynia jest tak zestopniowana ze jak zmieniam biegi na koncu max momentu to spadam na poczatek (wtedy pali najmniej i sie nie dusi)

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        Zamieszczone przez demmsi
        U mnie jest ciekawiej bo na wiekszych skrzyzowaniach są sekundniki i wg nich wiadomo czy sie szybciej turlac czy wolniej tak aby sie nie zatrzymac i ruszać 3 sek. po zapaleniu sie zielonego. No ale trafia sie tacy ze gaz w podłoge i za chwile hamulec ale coraz mniej ich...
        wczoraj tak robiłem tj. powiedzmy zielona fala ustawiona na 70km/h a ja ogień dojeżdżam do następnego skrzyżowania, zielone, i znowu ogień
        i byłem prze-szczęśliwy


        Co do zmian biegów przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, to w ostatnim samochodzie prawie zawsze redukowałem na dwójkę i hamowałem silnikiem. Nie wiem czy przez to czy przez coś innego, ale popsułem synchronizatory skrzyni właśnie drugiego biegu, wiec obecnie dojeżdżam na bieżącym biegu i potem sprzęgło.
        Jak widzę czerwone światła za 200m to ja się dalej tak jak jechałem, dopiero jak jest 50-70m (różnie zależnie od prędkości) i nadal są czerwone to biorę nogę z gazu.
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • Karql
          L&K
          • 2010
          • 1124

          Zamieszczone przez Zorr
          Co do zmian biegów przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, to w ostatnim samochodzie prawie zawsze redukowałem na dwójkę i hamowałem silnikiem. Nie wiem czy przez to czy przez coś innego, ale popsułem synchronizatory skrzyni właśnie drugiego biegu, wiec obecnie dojeżdżam na bieżącym biegu i potem sprzęgło.
          To trzeba redukować z między gazem i nie ma takiego problemu
          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

          -> MOJA SKODA <-

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            Zamieszczone przez Karql
            Zamieszczone przez Zorr
            Co do zmian biegów przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, to w ostatnim samochodzie prawie zawsze redukowałem na dwójkę i hamowałem silnikiem. Nie wiem czy przez to czy przez coś innego, ale popsułem synchronizatory skrzyni właśnie drugiego biegu, wiec obecnie dojeżdżam na bieżącym biegu i potem sprzęgło.
            To trzeba redukować z między gazem i nie ma takiego problemu
            próbowałem, ale nie mogę się wstrzelić z poprawnymi obrotami, raz jak między gazowałem to mi koła straciły przyczepność.

            PS Zauważyłem jeszcze jedną przypadłość ciągłego hamowania silnikiem tj. tarcze hamulcowe rdzewieją.
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • Karql
              L&K
              • 2010
              • 1124

              Zamieszczone przez Zorr
              próbowałem, ale nie mogę się wstrzelić z poprawnymi obrotami, raz jak między gazowałem to mi koła straciły przyczepność.
              No niestety nie ma tak, żeby we wszystkim się było od razu mistrzem Trzeba próbować
              Ja troszkę pojeździłem to teraz czy to normalna redukcja czy hamowanie z między gazem (heel & toe) wychodzi mi całkiem spoko :diabelski_usmiech
              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

              -> MOJA SKODA <-

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                xtremesystems, te charakterystyki to mozna sobie w d. wsadzic. Brakuje na niej podstawowej krzywej - jednostkowego zużycia paliwa ge.
                A najlepiej jakby przedstawili charakterystyke zewnetrzna silnika z warstwicami stalego jednostkowego zuzycia paliwa.
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  xtremesystems, jeśli to najmniejsze spalanie względem w miarę szanowania silnika itp to się zgadzam jak najbardziej, natomiast samo spalanie w tym przedziale to wychodzi średnie, może kapkę mniej niż średnie
                  żeby palił jak najmniej to do 2000-2200 max kręcić, jak ktoś potrafi i chce :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  Pracuję...